İsim Değişikliği Dilekçesi Hazırlama

İsim değiştirme işlemleri son zamanlarda çokça talep edilen dava türüdür. Bu davada kural olarak
mahkemeye başvurarark ancak isim değişikliği yapılabilmektedir. İstisnai bazı durumlar olsada kurallı
şekilde ilerlenir. İsim değişikliği davasında ise bazı şartları bulunur. Buradaki hukuki sürecin doğru
şekilde yönetilmesi gerekir. Avukatların ise burada yardımları büyüktür. Normal şartlarda isim değişikliği
davaları basıt yargılama usulü şeklinde yürütülür. Genellikle 2 ile 4 ay arasında dava sonuçlanır.

İsim Değiştirme Davası Dilekçesi

Bir kişi isim ve sayismini değiştirmeyi siteyebilir. Bu hak Türk Medeni kanununun 27. Maddesinde açıkca
belirtilmiştir. Kişi bildirdiği haklı sebepler ile isim değişikliği davası açabilir. Mahkemeye sunduğu haklı
deliller ile adından ikinci bir adı kaldırtabildiği gibi adını tamamen de değiştirme hakkı vardır. Talebini
nedenleri ve belgeleri ile sunması gereklidir. Davayı açmış olan kişi mutlaka gösterdiği vakıaları
ispatlamak durumundadır. Bundan sonra haklı görüldüğü takdirde verilen dilekçeyi doldurarak işleme
alınmasını talep edebilir.

Yeni Adınızı Kime Bildirmelisiniz?

Vasiyet, tapu, unvan, tröst, hesap ve vekaletname gibi tüm kişisel ve yasal belgelerinizde adınızı
değiştirdiğinizden emin olmalısınız. Adınızı emlak planlama belgelerinde değiştirmeniz , gerekecek ve
varislerinizin işini çok daha kolaylaştıracaktır. Mirasçılarınız isim uyuşmazlığı nedeniyle mirastan mahrum
edilemezken, paylarını almadan önce eski adınızı ve gerçek kimliğinizi göstermek için daha fazla adım
atmaları gerekebilir.
Arkadaşlarınıza ve aile üyelerinize ek olarak, adınızı yasal olarak değiştirdiğinizde bildirmeniz gereken
bazı kişiler şunlardır:

İş yerinize
Okulunuza
PTT
Sosyal Güvenlik Kurumu
Kayıtlar veya Hayati İstatistikler Departmanı (doğum belgesi verenler)
Bankalar ve Diğer Finansal Kuruluşlar
Alacaklılar ve Borçlulara
Telefon ve Hizmet Şirketleri
Devlet Vergi Dairesi
Sigorta Acenteleri
Seçmen Kayıt Memuru
Pasaport Ofisi

Adınızı Yasal Olarak Nasıl Değiştireceğiniz Hakkında Bir Avukatla Konuşma Yapmalısınız
Adınızı evlilik, boşanma veya başka bir nedenle yasal olarak değiştirmek büyük bir yaşam olayı olabilir.
Her ülkede yasalar farklıdır. Yasal ad değişikliği dilekçenizi uygun devlet kurumuna göndermek de dahil
olmak üzere, kanunlarına göre yaptığınızdan emin olmak isteyeceksiniz. Deneyimli bir aile hukuku
avukatı bu süreçte size yol gösterecektir.